FAQ

 

Často kladené dotazy:

Můžu sledovat stav PHM ve vozidle?

Pokud je na jednotku ve vozidle připojena i sběrnice CAN pak máte přehled i o stavu nádrže automobilu. Pro nákladní vozidla je dobrým řešením instalace přídavných plováků, které mají vyšší přesnost měření než originální plováky ve vozidlech a hladinu PHM měří i při stojícím vozidle a vypnutém zapalování. V takovém to případě dokáží vyvolat poplach při úbytku nafty, např. při krádeži.

Právě jsem přijel do práce a v knize jízd se nezobrazuje poslední jízda, přitom aktuální poloha automobilu je správná. Můžete mi vysvětlit proč tomu tak je?

Aktuální poloha automobilu se posílá jiným kanálem než kniha jízd. Je tudíž možné že při špičce provozu může být zaslání a zpracování knihy jízd lehce zpožděno (max. v řádu hodin).

Můžu sledovat vozidlo i v zahraničí?

Pokud chcete on-line sledovat Vaše vozidla i v zahraničí, pak je pro Vás určen tarif s roamingem. Ten je samozřejmě dražší než tarif bez roamingu. Je tedy na Vás kterou službu nakonec zvolíte.

Tvoří se kniha jízd i v zahraničí?

Kniha jízd se v zahraničí tvoří v jednotce a ta ji po návratu do mateřské GSM sítě pošle na server Webdispečink. Kniha jízd se tedy tvoří, ale dostupná je až po návratu do vlasti. V případě, že využíváte tarif s roamingem, pak se kniha jízd posílá na server Webdispečink i když je vozidlo v zahraničí.

Je možné, aby někteří uživatelé nemohli v systému měnit údaje?

Ano, k těmto účelům slouží nastavení práv uživatelů.

K čemu slouží funkce korekce tachometru?

Pokud není na Vaši jednotku připojena sběrnice CAN, případne OBD u osobních vozidel a dodávek nebo FMS u nákladních vozidel, je třeba provést jednou měsíčně korekci tachometru. Tedy upravit rozdíl mezi vzdáleností naměřenou pomocí GPS systému a tachometrem umístěným ve vozidle. Funkce "Korekce tachometru" pak rozpočítá rozdíl do jízd mezi dvěma posledními údaji o skutečném stavu tachometru.

Je možné do systému importovat data z CCS nebo jiné karty?

Ano, toto je možné. Můžete importovat i z dalších karet (Benzina, CCS, Lukoil, OMV, Shell, atd). Také je možné si vytvřit vlastní formát, pokud máte seznam tankování např. v Excelu.

Jak se můžu dozvědět více podrobností o Vašem systému?

Například z manuálu, který si můžete stáhnout v sekci "Podpora - ke stažení", případně volejte technickou podporu. Také můžete kontaktovat naše obchodníoddělení, kde Vám rádi zodpoví Vaše dotazy.

Jak se chová čtečka Dallas čipů?

K identifikaci řidiče se používá čip "Dallas". Čtečka těchto čipů po zapnutí palubní sítě pomocí klíčku rozsvítí červenou (zelenou) kontrolku ve středu snímače. Po přiložení identifikačního čipu kontrolka zhasne a do paměti jednotky se zapíše informace s unikátním kódem uživatele čipu. Odhlášení lze provést opětovným přiložením téhož (případně jiného) čipu. V tomto případě se kontrolka rozbliká a lze provést novou identifikaci. Do paměti se zapíše informace o odhlášení s kódem uživatele, který odhlášení provedl. Odhlásit se lze též vypnutím palubní sítě vozu otočením klíčku.

Zobrazuje se mi dotaz "Chcete stahovat nezabezpečené položky?

Aplikace Webdispečink k některým funkcím využívá mapové podklady společnosti Google. Váš internetový prohlížeč může tuto skutečnost vyhodnotit jako bezpečnostní riziko a proto Vás na tuto skutečnost upozorní zmíněnou hláškou. Pokud chcete Váš prohlížeč nastavit tak, aby hlášku neopakoval, postupujte následovně. V horní části Vašeho prohlížeče klikněte na odkaz "Nástroje", zde vyberte "Možnosti internetu". V nově otevřeném okně klikněte na záložku "Zabezpečení" a na ní klikněte na tlačítko "Vlastní úroveň". Poté nastavte položku "Zobrazit smíšený obsah" tak, aby byla tato funkce povolena.

Nezobrazuje se mi mapa, místo ní mám bílou plochu nebo na mapě nevidím vozidla.

Toto může být způsobeno více příčinami. Prvně zkuste obnovit klávesou F5. Většinou toto pomůže. Pokud se vás internetový prohlížeč ptá, povolte stahování i nezabezpečeného obsahu. Dále vymažte veškerou historii internetového prohlížeče a dočasné soubory, poté zkuste obnovit načtení stránky kombinací kláves CTRL+R. Zkuste také místo šifrované stránky "https" použít standardní "http". Používejte pouze prohlížeče Google Chrome, Internet Explorer verze 7 a vyšší nebo Mozilla Firefox. Případně s tímto problémem kontaktujte Vašeho správce sítě s tím, že se Vám "nedotahují" Googlové mapy v aplikaci Webdispečink.

Nenašli jste odpověď na svoji otazku? Zeptejte se přímo nás

Nový kód
nebo volejte na technickou podporu
Máte nějaké dotazy? Napište nám